Villkor

Köpvillkor


Alla priser är inklusive 25% moms.

Betalningssätt

Postförskott – 50 kr

Du betalar varorna när du hämtar ut dem. Varorna levereras med DHL till ditt lokala utlämningsställe. När paketet finns att hämta ut får du ett SMS till det nummer du angivit vid beställningen. SMS:ett innehåller uppgifter som du använder för att hämta ut dina varor.

OBS! Var noga med att kontrollera att du fyller i rätt mobilnummer när du gör din beställning!

Vårt samarbete med Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Kortbetalning – Betala online via Payson – 0 kr

Payson accepterar VISA och Mastercard. När du genomfört din betalning på ett korrekt sätt kommer du få ett bekräftelsemail på din betalning. Spara detta mail tills du fått dina varor.

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg med kortbetalning hos oss. Mer info om Payson finns här.

Direktbetalning via internetbank – 0 kr

Du kan också välja att betala din order direkt genom din internetbank. Du behöver en bankdosa eller ett BankID.

Faktura – 29 kr

Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 29 kr.

För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.

Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du ska kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden.

Information om pantsättning

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Retur, Byten, Reklamationer och Garantier

Från att du mottagit varan har du retur och bytesrätt inom 14 dagar.
Varan måste returneras i oskadat skick i originalemballage och ej varit använd.
Vid köp av skateboard gäller inte retur och bytesrätt om griptape satts på.
Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden.

Om det är en reklamation på grund av skada, fabrikationsfel eller att vi skickat fel, återbetalar vi dig för alla kostnader.

Retur av vara

Kontakta oss på info@peoma.se om du vill returnera varan. Du får då information om hur du går tillväga. När vi fått varan och godkänt returen återbetalar vi dig för kostnad av varan.

OBS! Returfraktkostnaden för varan står du själv för.

Byte av vara

Kontakta oss på info@peoma.se om du vill byta vara. Gör detta snarast, för att undvika eventuell slutförsäljning av den önskade varan.

När vi mottagit din order/vara och kontrollerat den, skickar vi den nya ordern/varan till dig. Därefter krediteras din order/vara via Payson och du får tillbaka beloppet du betalat.

Obervera att du sedan lägger en ny order med den produkten du önskar och betalar denna precis som vanligt.

OBS! Returfraktkostnaden står du själv för.

Reklamation av vara

Vid reklamation av vara, kontakta oss på info@peoma.se snarast efter det att du upptäckt felet.

Beskriv vad det exakta felet på varan är via mail eller per post som du skickar med vid reklamationen.

Ersättning utbetalas när vi godkänt reklamationen. Du väljer själv om du vill ha en ny vara (fraktkostnad tillkommer EJ) eller återbetalning till ditt konto för hela kostnaden (varan + frakt).

Vi följer Konsumentköplagen och använder Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist. Vill du läsa mer om vilka regler som gäller, besök www.konsumentverket.se.

OBS! Reklamation av vara gäller främst vid fabrikationsfel och bedöms av leverantören.

Uthämtning av varor

Från det att du har mottagit en avi har du 14 dagar på dig att hämta ut varan vid DHLs utlämningsställe. För ej uthämtad vara vid Postförskott debiteras du en avgift på 200 kr i form av en faktura. Detta kan också leda till att du hindras framtida köp på Peoma.se.

Reservationer

Peoma.se reserverar sig för eventuell slutförsäljning av produkter och tryckfel på denna hemsida. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi förbehåller oss också rätten att göra ändringar för produkter, priser och sortiment. När du godkänner ett köp på Peoma.se godkänner du samtidigt våra Köp- och Leveransvillkor.


Leveransvillkor


Leveranstid

Peoma.se samarbetar med DHL.

Från det att vi har fått in en beställning skickas varan inom 2 arbetsdagar från oss. Därefter gäller DHLs normala leveranstider, 2-4 arbetsdagar.

Om vi på Peoma.se inte kan leverera varan i tid på grund av slutförsäljning eller av annan anledning kontaktar vi dig omgående.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är 70 kr oberoende av betalningssätt, storlek och vikt. Uppgår ordern till minst 1500:- tillkommer ingen fraktkostnad.

Skador vid transport

Peoma.se står för skador som kan uppstå vid transporten. Märker du vid mottagandet att paketet har en synlig skada ska du inte ta emot det. Be DHL skriva anledningen till returen på paketet. Kontakta sedan oss på info@peoma.se och anmäl detta så riskerar du inte att betala straffavgiften på 200 kronor som vi debiterar för icke uthämtade paket.

Snabba leveranser
Fri frakt över 1500 kr
Säkra betalningar
14 dagars öppet köp
Uppdaterar…
  • Du har inga produkter i varukorgen.